Hotărârea Guvernului prin care salariul minim brut pe țară se majorează de la 2.230 la 2.300 de lei a fost publicată miercuri, în Monitorul Oficial nr. 40 din 13 ianuarie 2021.
Astfel, Hotărârea nr. 4 din 13 ianuarie 2021 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată prevede că „începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, prevăzut la art. 164 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se stabileşte în bani, fără a include sporuri şi alte adaosuri, la suma de 2.300 lei lunar, pentru un program normal de lucru în medie de 169,333 ore pe lună, reprezentând 13,583 lei/oră.
Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă emite și publică în Monitorul Oficial nr. 17 din 7 ianuarie 2021 Ordinul nr. 2 pentru aprobarea Procedurii de acordare a sumelor prevăzute de art. I alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 220/2020 privind aplicarea unor măsuri de protecţie socială după 1 ianuarie 2021 în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru modificarea unor acte normative, publicat în Monitorul Oficial nr. 17 din 7 ianuarie 2021. Astfel, prezenta procedură reglementează modul de acordare din bugetul asigurărilor pentru şomaj a sumelor prevăzute de art. I alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 220/2020 privind aplicarea unor măsuri de protecţie socială după 1 ianuarie 2021 în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2.