ANPC a înființat Comandamentul Special Black Friday!
- Detalii
- Ana-Maria CTCE
- Actualitate
- Accesări: 1477
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat joi, 11 noiembrie 2021, înființarea Comandamentului Special Black Friday, care are drept scop supravegherea permanentă, 24 din 24 de ore, a ofertelor cu promoții din această perioadă, indiferent de domeniul de activitate.
Sub sloganul “Black Friday nu este Ziua Păcălelilor”, ANPC are ca scop evitarea situației în care unii comercianți profită de neatenția consumatorilor și de entuziasmul creat de reducerile anunțate de Black Friday.
„Am decis înființarea acestui comandament după ce am văzut rezultatele controalelor de zilele trecute, la cei care au ”furat startul” campaniei de reduceri. Așa cum am spus de fiecare dată, manifestăm TOLERANȚĂ ZERO față de orice abatere de le legislația în domeniu. Parte a campaniei ”Protecția Consumatorilor nu se negociază!”, ne dorim ca acest comandament să împiedice transformarea lui Black Friday în Ziua Păcălelilor”, a declarat Claudiu Dolot, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.
Prin aceasta, ANPC reamintește consumatorilor că vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoționale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitate a prețurilor.
Drept urmare, orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice. Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință.
Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.
Potrivit unui comunicat, în prima zi de activitate Comandamentul Special Black Friday a verificat 11 mari operatori economici care promovau reduceri speciale în această perioadă.
Valoarea amenzilor contravenționale aplicate tuturor operatorilor controlați s-a ridicat la 275.000 lei, dat fiind ca s-a constatat că:
- se practicau vânzări cu preț redus, în condițiile în care prețul de referință afișat pe site nu era cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al prețului redus creându-se premisa existenței unui avantaj specific prețului, consumatorii fiind determinați să ia o decizie de tranzacționare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea;
- lipsea mențiunea, pe site-ul societății, în mod clar și neechivoc a datei la care încetează oferta sau dacă oferta se referă la stocul de bunuri disponibil.
Pe cale de consecință, Autoritatea anunță că există și o adresă specială la care consumatorii pot să facă reclamații legate de Black Friday: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
Așadar, ANPC îi invită pe toți cetățenii care constată orice neregulă legată de promoțiile din această perioadă să scrie, să trimită fotografii sau orice document consideră că poate fi de folos în acest demers.