Ai asigurare la City Insurance? Află cum trebuie să procedezi!


Luni, 27 septembrie 2021, a fost publicată în Monitorul Oficial Decizia nr. 1.148 din 17 septembrie 2021 privind retragerea autorizației de funcționare a Societății de Asigurare-Reasigurare City Insurance - S.A., constatarea stării de insolvență și promovarea cererii privind deschiderea procedurii falimentului împotriva acesteia.

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) își motivează decizia prin faptul că planul de finanțare pe termen scurt și planul de redresare ce vizează City Insurance, pe care firma de asigurări și le-a asumat, ținând cont că are probleme financiare, „nu sunt adecvate și nu asigură restabilirea situației financiare a societății”.

Cu toate acestea, asigurații și cei păgubiți de asigurații City Insurance nu vor mai trebui să aștepte momentul când devine oficial deschisă procedura falimentului societății de asigurare pentru a cere banii de la Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA). Cei interesați să încaseze bani de la City Insurance sau să deschidă dosarele de daună vor avea la dispoziție două luni, începând de luni - ziua când a fost publicată decizia Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) privind retragerea autorizației City.

   Așadar, fără să mai aștepte hotărârea definitivă prin care se deschide procedura falimentului societății de asigurare, FGA poate acum să înceapă să facă plăți către cei care trebuie să-și acopere daunele de la societatea falimentară încă de la momentul când societății i se retrage oficial autorizația de funcționare.

   Menționăm că Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) este un fond special de unde își pot acoperi pagubele cei care nu o mai pot face de la City Insurance, dat fiind falimentul societății.

   Conform legii, doar de la data publicării deciziei ASF în Monitorul Oficial al României  creditorii de asigurări ai Societății de Asigurare Reasigurare City Insurance S.A pot depune cereri de plată la FGA sau cereri de restituire a primei. Cererile de plată se pot depune începând cu data publicării deciziei Autorității de Supraveghere Financiară de retragere a autorizației asiguratorului și până la maximum 90 de zile de la rămânerea definitivă a hotărârii de deschidere a procedurii de faliment. Pentru creanțele de asigurări născute ulterior rămânerii definitive a hotărârii judecătorești de deschidere a procedurii de faliment, cererile de plată poate fi depuse în maximum 90 de zile de la data nașterii dreptului de creanță al creditorului de asigurări.

   Trebuie menționat însă că, în cazul unui accident rutier, toți ce dețin o asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) valabilă pot folosi în continuare procedura constatării amiabile, indiferent de asigurător. Astfel, fie că sunt asigurați la City Insurance, fie la alt asigurător, cei ce sunt implicați într-un accident rutier produs între două vehicule pot completa constatarea amiabilă, potrivit Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR).

   Polițele încheiate la City Insurance rămân valabile până la expirare, cu excepția situațiilor când: titularii le denunță, se împlinește termenul de 90 de zile de la data pronunțării hotărârii de deschidere a procedurii falimentului sau lichidatorul judiciar din procedura falimentului le denunță.

   Etapele de urmat pentru denunțarea polițelor sunt următoarele:

  • Completarea cererii de denunțare a contractelor de asigurare, documentul fiind disponibil pe site-ul SAR City Insurance SA, respectiv: www.cityinsurance.ro
  • cererea de denunțare trebuie trimisă la SAR City Insurance SA, pe adresa de E-mail dedicată: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
  • Cerere de plată trebuie transmisă la FGA - Anexa 9-Cerere de plată privind acordarea restituirii de primă (disponibilă pe www.fgaromania.ro), pe adresa de E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. , însoțită de următoarele documente:
    • Împuternicire / Procură, dacă este cazul;
    • Copie act identitate
    • Copie poliță de asigurare;
    • Copie dovada plății primelor de asigurare, în cazul plății primelor în rate
    • Dovada denunțării contractului de asigurare înregistrată / transmisă la asigurător.

 

Decizia nr. 1.148 din 17 septembrie 2021 se poate accesa AICI.