Casele de pensii vor face angajări în vederea evaluării pensiilor!


În Monitorul Oficial nr. 808 din 23 august 2021 a fost publicată Ordonanța de urgență nr. 90 din 19 august 2021 privind unele măsuri din domeniul pensiilor publice.

Conform acestui act normativ, în vederea evaluării pensiilor din sistemul public de pensii se suplimentează numărul maxim de posturi al Casei Naționale de Pensii Publice cu 1.000 de posturi încadrate în categoria funcțiilor contractuale, pentru o perioadă determinată, respectiv până la data de 31 decembrie 2022.

În preambulul actului se precizează că un angajat al casei teritoriale de pensii deservește aproximativ un număr de 1.800 pensionari, ceea ce în condițiile actuale este peste limita de lucru și generează întârzieri în soluționarea dosarelor de pensii și nemulțumiri în rândul beneficiarilor sistemului public de pensii care reprezintă principala prioritate a Casei Naționale de Pensii Publice.

Mai mult, necesitatea suplimentării posturilor din cadrul CNPP se motivează și prin faptul că procesul de evaluare pentru aceste dosare implică o activitate complexă și intensă din punctul de vedere al resursei umane cu atribuții în manevrarea fondului arhivistic, culegerea, verificarea și analiza datelor-sursă.

   Ocuparea posturilor se face prin concurs iar candidații depun dosarul de concurs în termen de două zile lucrătoare de la data afișării anunțului pentru ocuparea postului vacant.

   În ceea ce privește înscrierea la concurs, candidații vor prezenta un dosar de concurs care va conține următoarele documente:

  1. cerere de înscriere la concurs;
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
  3. copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului;
  4. carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
  5. cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să îi facă incompatibili cu funcția pentru care candidează;
  6. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
  7. curriculum vitae.

   Concursul pentru ocuparea unui post constă în 3 etape succesive, după cum urmează: selecția dosarelor de înscriere; proba scrisă, care constă în rezolvarea unui test – grilă și interviul.

   Președintele Casei Naționale de Pensii Publice va aproba prin ordin procedura privind organizarea și desfășurarea concursului, cu respectarea prevederilor din ordonanța de urgență.

 

Ordonanța de urgență nr. 90 din 19 august 2021 poate fi consultată AICI.