Profesorii vor primi feedback din partea elevilor!
- Detalii
- Ana-Maria CTCE
- Actualitate
- Accesări: 2355
În Monitorul Oficial nr. 579 din 8 iunie 2021 a fost publicat Ordinul nr. 3.864 din 31 mai 2021 pentru aprobarea Metodologiei de acordare a feedbackului privind activitatea de învățare, predare și evaluare în învățământul preuniversitar
Astfel, de-acum, profesorii din ciclul primar, gimnazial sau liceal vor putea afla, la finalul fiecărui semestru, cum percep elevii beneficiile educației și activitatea lor.
Feedbackul reprezintă așadar colectarea de informații despre reacțiile elevilor la procesul de predare-învățare-evaluare și despre relația elev-profesor iar, potrivit metodologiei aprobate, feedbackul nu reprezintă judecăți de valoare, dar este specific activității didactice, fiind utilizat ca instrument de bază pentru îmbunătățirea actului educațional.
Mai mult, scopul declarat al colectării feedbackului este creșterea calității procesului educațional și a rezultatelor acestuia, precum și îmbunătățirea relațiilor dintre părțile implicate în acest proces, pentru a asigura un act educațional incluziv și de calitate, centrat pe elev.
Concret, prin fișa de feedback, care va trebui folosită în fiecare dintre cele două semestre ale anului școlar, după ce situația școlară a elevilor este încheiată, profesorii vor putea invita elevii să-și spună părerea cu privire la activitatea lor de la clasă.
Fișa de feedback poate fi completată cu alte aspecte considerate relevante de cadrul didactic care solicită feedbackul sau de către conducerea unității de învățământ.
Potrivit metodologiei, cadrele didactice pot solicita feedback suplimentar și pe parcursul semestrului, prin aplicarea altor instrumente, feedbackul colectându-se în mod obligatoriu și exclusiv de la elevii înscriși în clasele din învățământul gimnazial, profesional și liceal.
Trebuie menționat și faptul că feedbackul este anonim și acordarea acestuia este opțională, iar cadrele didactice pot primi feedback doar de la elevii claselor unde sunt încadrate. Mai mult, feedbackul se va referi exclusiv la activitatea didactică de predare-învățare-evaluare, fără a se raporta la activitățile extracurriculare și extrașcolare derulate de către cadrul didactic.
Cu privire la modalitatea de completare, elevii vor completa formularele de feedback, fie în format online, folosind dispozitivele proprii sau echipamente puse la dispoziție de către unitatea de învățământ, fie în format fizic, utilizând formularele tipizate puse la dispoziție de către unitatea de învățământ.
Elevii vor trebui să spună dacă sunt de acord sau nu cu o serie de afirmații, după cum urmează:
- Profesorul explică clar materia.
- Profesorul îmi explică moduri în care să învăț mai eficient.
- Sarcinile de lucru la clasă sunt interesante.
- Profesorul încurajează participarea tuturor elevilor în cadrul orelor.
- Profesorul încurajează cooperarea între elevi.
- Mă simt motivat să particip la această disciplină.
- Profesorul folosește tehnologia digitală.
- Profesorul explică modul în care ești evaluat și criteriile de evaluare.
- Profesorul încurajează competitivitatea între elevi.
- Elevii sunt încurajați să își exprime ideile și opiniile.
- Atmosfera este plăcută în cadrul orelor.
- Mă simt în siguranță și confortabil la această oră.
- Profesorul ia în considerare și respectă Statutul elevului.
- Ritmul de parcurgere a materiei este potrivit pentru mine.
- Profesorul este interesat de starea mea de bine.
- Fac efort mare acasă pentru rezultate bune la această disciplină.
Constrângerea sau sancționarea elevilor, atât în timpul procesului de acordare a feedbackului semestrial, cât și în urma acestuia, în baza opiniilor exprimate de către aceștia este interzisă.
Pentru mai multe detalii, accesați Metodologia din 31 mai 2021.