Înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea consorţiilor şcolare


View access
Public
Alias
infiintarea-organizarea-si-functionarea-consortiilor-scolare
Captcha
captcha
Category (main)
Created by alias
Disable comments
disable_comments
Displaying parameters
display_params
ID
1210
Version information
item_screen
JImages
jimages
JUrls
jurls
Language
All
Language associations
lang_assocs
Layout parameters
layout_params
Layout selection
layout_selection
META data
{"robots":null,"xreference":"","author":"","rights":""}
Notify owner
notify_owner
Notify subscibers
notify_subscribers
Permissions
perms
Publish down (date)
0000-00-00 00:00:00
Publish up (date)
2024-10-14 12:49:25
SEO configuration
seoconf
Timezone info
timezone_info
Versions
versions
Publish changes
vstate

     Ordinul Ministerului Educației nr. 6.930 din 1 octombrie 2024 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea şi funcţionarea consorţiilor şcolare a fost publicat în Monitorul Oficial al României nr. 1026 din 14 octombrie 2024. Metodologia privind organizarea şi funcţionarea consorţiilor şcolare reglementează cadrul specific privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea consorţiilor şcolare la nivelul sistemului de învăţământ preuniversitar.

     Consorţiile şcolare sunt structuri asociative, fără personalitate juridică, constituite, în baza unui contract de parteneriat, din două sau mai multe unităţi de învăţământ preuniversitar, cu personalitate juridică, de stat şi/sau particulare şi confesionale autorizate să funcţioneze provizoriu/acreditate. Obiectivul general al unui consorţiu şcolar constă în asigurarea calităţii educaţiei, care să genereze pentru beneficiarii primari condiţiile necesare pentru formarea şi/sau dezvoltarea competenţelor-cheie şi pentru profesionalizarea progresivă, în acord cu profilul educaţional al absolventului fiecărui nivel de învăţământ.

     Conducerea unităţilor de învăţământ preuniversitar care intenţionează să constituie un consorţiu şcolar identifică unităţi de învăţământ partenere care funcţionează pe teritoriul aceluiaşi judeţ/municipiului Bucureşti sau în judeţe limitrofe. La constituirea consorţiului şcolar, unităţile de învăţământ preuniversitar vor avea în vedere posibilitatea de a derula activităţi comune ale elevilor şi cadrelor didactice. În acest sens vor fi analizate condiţiile de acces între unităţile de învăţământ preuniversitar, distanţa dintre unităţile de învăţământ, căile de acces, existenţa mijloacelor de transport în comun şi a transportului şcolar.

     Asocierea în consorţii şcolare se realizează în condiţiile îndeplinirii de către unităţile de învăţământ preuniversitar a criteriilor cuprinse în anexa nr. 1 la metodologie. În vederea constituirii consorţiului, consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ decid în privinţa parteneriatului cu alte unităţi de învăţământ preuniversitar.

     Consorţiile şcolare se înfiinţează între două sau mai multe unităţi de învăţământ preuniversitar, de stat ori particulare, autorizate/acreditate, în baza unui contract de parteneriat, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la metodologie. Contractul de parteneriat stabileşte denumirea consorţiului şcolar şi modul de colaborare între unităţile de învăţământ preuniversitar semnatare ale contractului şi principalele domenii de activitate.

     Contractul de parteneriat se încheie pentru o perioadă de 3-5 ani, cu posibilitatea de prelungire cu acordul părţilor, prin act adiţional. Contractele de parteneriat şi actele adiţionale la acestea se semnează de conducerea fiecărei unităţi de învăţământ, parte a consorţiului.

     Unităţile de învăţământ preuniversitar care doresc să constituie un consorţiu şcolar solicită în scris avizul de oportunitate al inspectoratului şcolar şi avizul de înfiinţare al autorităţilor administraţiei publice locale din raza teritorială unde funcţionează fiecare unitate de învăţământ.

     Dosarele înaintate la inspectoratul şcolar judeţean (ISJ)/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) în vederea obţinerii avizului de oportunitate trebuie să conţină următoarele documente:

  1. cererea de acordare a avizului de oportunitate, conform anexei nr. 4 la metodologie;
  2. criterii de constituire a consorţiului şcolar, conform anexei nr. 1 la metodologie;
  3. copii ale proceselor-verbale ale şedinţelor consiliului de administraţie (CA) al fiecărei unităţi de învăţământ în care s-a hotărât parteneriatul cu alte unităţi şcolare în vederea constituirii consorţiului, împreună cu copii ale hotărârilor CA adoptate;
  4. contractul de parteneriat;
  5. componenţa consorţiului şi responsabilul anual al consorţiului care asigură secretariatul consorţiului pentru fiecare an, pe întreaga durată a contractului de parteneriat, conform anexei nr. 3 la metodologie.

     Dosarele înaintate autorităţilor administraţiei publice locale în vederea obţinerii avizului de înfiinţare trebuie să conţină următoarele documente:

  1. solicitarea de acordare a avizului de înfiinţare;
  2. copie a avizului de oportunitate emis de inspectoratul şcolar judeţean (ISJ)/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB), conform anexei nr. 5 la metodologie;
  3. contractul de parteneriat;
  4. copii ale proceselor-verbale ale şedinţelor CA al fiecărei unităţi de învăţământ în care s-a hotărât parteneriatul cu alte unităţi şcolare în vederea constituirii consorţiului, împreună cu copii ale hotărârilor CA adoptate.

     Dosarul unităţii de învăţământ preuniversitar care intenţionează să devină parte a unui consorţiu şcolar deja constituit înaintat la inspectoratul şcolar judeţean (ISJ)/ Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) în vederea obţinerii avizului de oportunitate trebuie să conţină următoarele documente:

  1. cererea de acordare a avizului de oportunitate, conform anexei nr. 4 la metodologie;
  2. fişa completată cu criteriile de constituire a consorţiului şcolar, conform anexei nr. 1 la metodologie;
  3. copii ale proceselor-verbale ale şedinţelor CA al fiecărei unităţi de învăţământ preuniversitar care face parte din consorţiul şcolar, împreună cu copii ale hotărârilor CA adoptate;
  4. actul adiţional la contractul de parteneriat.

     Dosarul înaintat autorităţilor administraţiei publice locale în vederea obţinerii avizului de includere în consorţiul şcolar deja înfiinţat trebuie să conţină următoarele documente:

  1. cererea de acordare a avizului de includere în consorţiul şcolar deja înfiinţat;
  2. copie a avizului de oportunitate emis de inspectoratul şcolar judeţean (ISJ)/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB);
  3. actul adiţional la contractul de parteneriat;
  4. copii ale proceselor-verbale ale şedinţelor CA al fiecărei unităţi de învăţământ în care s-a hotărât parteneriatul cu alte unităţi şcolare în vederea constituirii consorţiului, împreună cu copii ale hotărârilor CA adoptate.

Dispoziții referitoare la retragerea sau excluderea din consorţiul şcolar a unei unităţi de învăţământ preuniversitar, disponibile AICI