ONRC – noi tarife
- Detalii
- Ana-Maria CTCE
- Actualitate
- Accesări: 2584
Ministrul justiției a emis 3 ordine referitoare la noile tarife pentru eliberarea de informații şi documente, de către Oficiul Național al Registrului Comerțului şi oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale.
Este vorba despre Ordinul nr. 379/C din 12 februarie 2024 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile de asistență prestate de Oficiul Național al Registrului Comerțului prin oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale, Ordinul nr. 380/C din 12 februarie 2024 privind aprobarea tarifului pentru eliberarea de informații şi documente din registrul comerțului și Ordinul nr. 381/C din 12 februarie 2024 privind aprobarea tarifelor pentru informațiile şi documentele eliberate din Buletinul procedurilor de insolvență.
Actele normative au fost publicate în Monitorul Oficial nr. 136 din 19 februarie 2024, însă vor intra în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, mai exact în data de 20 martie 2024.
Noile tarife prevăzute de Ordinul nr. 379/C din 12 februarie 2024 sunt următoarele:
- Redactarea actului constitutiv inițial/completarea formularului-tip de act constitutiv sau în forma actualizată al persoanelor juridice supuse obligației de înregistrare în registrul comerțului, redactarea statutului pentru societățile cu răspundere limitată cu asociat unic inițial ori în forma actualizată, a statutului şi/sau a contractului de societate inițial sau în forma actualizată pentru persoane juridice, dacă sunt înscrisuri separate, a acordului de constituire a întreprinderilor familiale, ce include procura specială pentru reprezentantul întreprinderii familiale - 136,13/act
- Redactarea actului modificator, a actului adițional ori, după caz, a hotărârii adunării generale a membrilor sau asociaților ori acționarilor, a deciziei consiliului de administrație/asociatului unic privind modificări ale actului constitutiv/statutului/contractului/acordului de constituire referitoare la: sediul social/profesional; denumirea firmei; durata de funcționare; forma juridică; domeniul principal de activitate şi activitatea principală; obiectul de activitate sau codificarea ori recodificarea acestuia în conformitate cu clasificarea activităților din economia națională - CAEN; administratori, împuterniciți, directori, reprezentanți şi/sau cenzori; primirea, retragerea de membri sau asociați; majorarea sau reducerea capitalului social ori declararea/modificarea patrimoniului de afectațiune; înființarea sau desființarea de puncte de lucru ori alte sedii secundare; divizare sau fuziune; dizolvare ori lichidare; alte elemente ale actului constitutiv/statutului/contractului de societate/acordului de constituire (date de identificare, participare la profit/beneficii şi pierderi, suspendarea sau reluarea activității etc.); actul adițional la acordul de constituire a întreprinderilor familiale – 41,60 + 10%/element suplimentar
- Darea de dată certă pentru actele redactate de serviciile de asistență - 9,08/act.
Tarifele prevăzute mai sus nu includ taxa pe valoarea adăugată.
Ordinul nr. 380/C din 12 februarie 2024 aprobă tariful pentru eliberarea de informații şi documente din registrul comerțului, după cum urmează:
- eliberare certificat constatator: 30 lei;
- eliberare raport istoric despre o firmă: 250 lei/firmă;
- eliberare date statistice şi informații pentru serii de firme grupate în funcție de un criteriu: 9 lei/criteriu;
- eliberare de copii certificate: 10 lei + 1,50 lei / pagină certificată;
- eliberare de copii: 1,50 lei/pagină copie.
Pentru serii de firme grupate în funcție de un criteriu se vor furniza informații privind denumirea, numărul de ordine în registrul comerțului, sediul social, starea firmei şi informația utilizată drept criteriu de selecție. Nivelul de tarifare se reduce în funcție de numărul de firme despre care se solicită informații:
- între 101 şi 1.000 de firme: reducere 30%;
- între 1.001 şi 10.000 de firme: reducere 60%;
- peste 10.000 de firme: reducere 80%.
Tariful se poate achita în numerar, prin POS, prin virament bancar în conturile deschise la Trezoreria Statului şi prin portalul de servicii online al Oficiului Național al Registrului Comerțului. Tariful se poate achita şi prin abonament electronic constituit la Oficiul Național al Registrului Comerțului.
Nu în ultimul rând, prin Ordinul nr. 381/C din 12 februarie 2024 se aprobă tarifele pentru eliberarea de informații şi documente din Buletinul procedurilor de insolvență, de către Oficiul Național al Registrului Comerțului şi oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale, după cum urmează: certificate constatatoare că un act de procedură este sau nu este înregistrat şi publicat în Buletinul procedurilor de insolvență, raport istoric despre un debitor, date statistice şi informații pentru serii de debitori, copii de pe Buletinul procedurilor de insolvență, copii certificate de pe actele de procedură publicate.
Tarifele sunt următoarele:
- eliberare certificat constatator - dacă un act de procedură este sau nu este înregistrat și publicat în Buletinul procedurilor de insolvență; eliberare raport istoric despre un debitor (de la deschiderea procedurii de insolvență până la data solicitării raportului sau pe anumite perioade): 30 lei;
- eliberare date statistice și informații pentru serii de debitori grupate în funcție de un criteriu: 3 lei/criteriu/debitor;
- eliberare copii de pe Buletinul procedurilor de insolvență: 1,50 lei/pagină copie;
- eliberare copii certificate de pe actele de procedură publicate: 10 lei/debitor + 1,50 lei/pagină certificată.
Pentru seriile de debitori grupate în funcție de un criteriu se vor furniza informații privind identificarea debitorului (denumire, număr de înregistrare din registrul în care este înmatriculat/înregistrat, cod unic de înregistrare fiscală, sediul social pentru debitorul persoană juridică, nume, prenume şi județul/localitatea în care este stabilit domiciliul pentru debitorul persoană fizică) şi informația utilizată drept criteriu.
Nivelul de tarifare se reduce în funcție de numărul de debitori despre care se solicită informații:
- între 11 şi 100 de debitori/creditori: 30%;
- între 101 şi 1.000 de debitori/creditori: 60%;
- peste 1.000 de debitori/creditori: 80%.