Ajutor pentru depozitarea vinului în situaţii de criză !
- Detalii
- Andreea CTCE
- Noutăţi legislative
- Accesări: 1645
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a emis și publicat în Monitorul Oficial nr. 736 din 27 iulie 2021 Ordinul nr. 175 din 21 iulie 2021 pentru aprobarea Normelor metodologice privind condiţiile de punere în aplicare a măsurii de ajutor pentru depozitarea vinului în situaţii de criză, eligibilă pentru finanţare în cadrul Programului naţional de sprijin în sectorul vitivinicol 2019-2023.
Normele metodologice stabilesc solicitanţii, condiţiile de eligibilitate, modelul cererii de plată şi documentele care o însoţesc, precum şi măsuri privind controlul, în vederea acordării ajutorului pentru depozitarea vinului în situaţii de criză, pe durata exerciţiului financiar 2021. Pentru a se evita acordarea de două ori a sprijinului pentru aceeaşi cantitate de vin retras de pe piaţă, beneficiarii care au primit ajutor pentru depozitarea în situaţii de criză pentru o cantitate de vin nu pot primi ajutor pentru exact aceeaşi cantitate de vin pentru distilare în situaţii de criză. Este eligibil pentru acordarea ajutorului pentru depozitarea vinului în situaţii de criză doar vinul certificat ca vin cu denumire de origine controlată, vin cu indicaţie geografică sau vin varietal. Autoritatea responsabilă cu implementarea măsurii de ajutor pentru depozitarea vinului în situaţii de criză este A.P.I.A.
În vederea aprobării ajutorului, solicitanţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii de eligibilitate:
1. să aibă depuse şi înregistrate, potrivit prevederilor legale în vigoare, pentru anul 2020:
- să deţină autorizaţie valabilă pentru obţinerea vinurilor cu denumire de origine controlată/indicaţie geografică şi/sau varietale, emisă de Oficiul Naţional al Viei şi Produselor Vitivinicole, denumit în continuare O.N.V.P.V., în cazul în care solicitantul efectuează activităţi specifice pentru producerea şi comercializarea produselor menţionate în partea II din anexa VII la Regulamentul (UE) nr. 1.308/2013;
- declaraţiile de producţie şi stoc menţionate la art. 31 şi 32 din Regulamentul delegat (UE) 2018/273 al Comisiei, în cazul solicitantului care efectuează activităţi specifice pentru producerea şi comercializarea produselor menţionate în partea II din anexa VII la Regulamentul (UE) nr. 1.308/2013;
- declaraţia de stoc menţionată la art. 32 din Regulamentul delegat (UE) 2018/273 al Comisiei în cazul solicitantului care efectuează activităţi specifice pentru comercializarea produselor menţionate în partea II din anexa VII la Regulamentul (UE) nr. 1.308/2013;
2. cantitatea de vin pentru care se solicită ajutor pentru depozitarea în situaţii de criză să fie certificată de către O.N.V.P.V. cu privire la dreptul de comercializare a vinurilor cu denumire de origine controlată, vinurilor cu indicaţie geografică şi vinurilor varietale.
Referitor la valoarea ajutorului, acesta este de 0,179624 lei/hl de vin depozitat/zi. Perioada de depozitare este cuprinsă între 30 şi 270 de zile.
Una sau mai multe cereri de plată a ajutorului se depun până la data de 6 august 2021 de către solicitanţii pentru care plata sprijinului financiar nu necesită depunerea unei garanţii şi până la data de 16 august 2021 în situaţia în care depunerea unei garanţii este obligatorie, la centrele judeţene şi al municipiului Bucureşti ale A.P.I.A., de pe raza judeţului în care deţine solicitantul cel mai mare volum de vin pentru care se solicită ajutorul pentru depozitarea vinului în situaţii de criză, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la normele metodologice, însoţită de următoarele documente:
- copie a B.I./C.I. al/a solicitantului sau al/a reprezentantului legal/împuternicitului, dacă cererea este depusă prin reprezentant legal/împuternicit;
- împuternicire/procură notarială în situaţia în care cererea se face prin intermediul unui împuternicit;
- copie a certificatului de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului/Registrul naţional al asociaţiilor şi fundaţiilor sau a actului în baza căruia îşi desfăşoară activitatea, după caz, în cazul persoanelor juridice;
- dovadă cont activ bancă/trezorerie;
- copie a declaraţiilor de producţie şi stoc aferente anului 2020, depuse şi înregistrate potrivit prevederilor legale în vigoare;
- copie a autorizaţiei de producător de vinuri cu denumire de origine controlată, indicaţie geografică sau varietale, emisă de O.N.V.P.V., valabilă la data depunerii cererii, doar în cazul solicitantului care efectuează activităţi specifice pentru producerea şi comercializarea produselor menţionate în partea II din anexa VII la Regulamentul (UE) nr. 1.308/2013;
- copie a certificatului de atestare a dreptului de comercializare a vinurilor cu denumire de origine controlată, vinurilor cu indicaţie geografică şi vinurilor varietale, emis de O.N.V.P.V., pentru cantitatea de vin pentru care se solicită ajutorul;
- copie a autorizaţiei de antrepozit fiscal sau a documentului de înregistrare în calitate de mici producători de vinuri liniştite, potrivit legislaţiei fiscale în vigoare, valabile la data depunerii cererii;
- situaţia cantitativă a stocurilor de vin la data depunerii cererii de plată a ajutorului, potrivit înregistrării în contabilitate a operaţiunilor privind stocurile, cu menţionarea provenienţei acestora, producţie proprie şi/sau achiziţii.
Copiile documentelor prevăzute mai sus trebuie să fie certificate „conform cu originalul“ de către solicitant. Cererile însoţite de documentele prevăzute anterior pot fi transmise şi prin mijloace electronice şi/sau poştă/curierat. Documentele transmise prin mijloace electronice trebuie să fie semnate şi datate, iar copiile trebuie să fie certificate „conform cu originalul“ de către solicitant. Solicitantul depune cereri de plată a ajutorului pentru fiecare perioadă de depozitare.
Detalii suplimentare privind plata sprijinului financiar, precum și condițiile artificiale ce trebuie luate în calcul - AICI