Dosarul de doctorat
- Detalii
- Andreea CTCE
- Noutăţi legislative
- Accesări: 248

Metodologia privind analizarea procedurii administrative desfăşurate la nivelul instituţiilor organizatoare de studii universitare de doctorat pentru acordarea diplomei de doctor, aprobată prin Ordinul Ministerului Educației și Cercetării nr. 3.741 din 8 aprilie 2025 a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 341 din 16 aprilie 2025.
Dosarul de doctorat este constituit din teza de doctorat şi toate documentele solicitate de instituţia organizatoare de studii universitare de doctorat, denumită în continuare IOSUD, şi de Comisia Naţională de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, denumită în continuare CNATDCU, ale unui student doctorand pentru acordarea titlului de doctor, conform prezentei metodologii.
Studiile universitare de doctorat se finalizează prin susţinerea în şedinţă publică a tezei de doctorat în faţa comisiei de susţinere publică a tezei de doctorat.
În vederea susţinerii publice a tezei de doctorat, IOSUD are obligaţia de a constitui dosarul de doctorat, în format tipărit şi în format electronic (PDF). Documentele în format electronic (PDF) sunt semnate cu semnătură electronică calificată de către persoana/persoanele desemnată/desemnate de IOSUD.
Dosarul electronic de doctorat se încarcă de către IOSUD în platforma electronică naţională, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data susţinerii publice a tezei de doctorat. IOSUD răspunde de corectitudinea datelor şi a documentelor încărcate şi, prin semnătura electronică calificată, îşi asumă răspunderea pentru conformitatea cu originalul a documentelor incluse în dosarul electronic. La încărcarea dosarului electronic, IOSUD constituie profilul studentului doctorand, indicând inclusiv domeniul de doctorat vizat pentru obţinerea titlului de doctor.
Dosarul de doctorat încărcat în platforma electronică naţională conţine următoarele documente:
- copie scanată a actului de identitate al studentului doctorand;
- copie scanată a certificatului de naştere al studentului doctorand;
- copie scanată a certificatului de căsătorie şi alte acte care atestă schimbarea numelui, dacă este cazul;
- CV-ul studentului doctorand;
- decizia de admitere la programul de studii universitare de doctorat;
- contractul de studii universitare de doctorat, încheiat în conformitate cu prevederile art. 17 alin. (3) şi (4) din Regulamentul-cadru privind studiile universitare de doctorat, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 3.020/2024, cu completările ulterioare, şi actele adiţionale prin care se modifică clauzele din contractul de studii;
- decizia de numire a comisiei de îndrumare şi integritate academică, constituită conform prevederilor art. 14 alin. (12) şi (13) din Regulamentul-cadru privind studiile universitare de doctorat, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 3.020/2024, cu completările ulterioare, pentru studenţii doctoranzi înmatriculaţi începând cu anul universitar 2024-2025;
- cerere semnată de studentul doctorand, înregistrată la şcoala doctorală, privind demararea procedurilor de evaluare a tezei de către comisia de îndrumare şi integritate academică, avizată de conducătorul de doctorat, în vederea presusţinerii;
- copie scanată după declaraţia semnată de studentul doctorand şi conducătorul de doctorat privind asumarea răspunderii cu privire la asigurarea originalităţii conţinutului tezei de doctorat, precum şi a respectării standardelor de calitate şi de etică profesională;
- rapoartele privind gradul de similitudine, care vor include atât rezoluţia conducătorului de doctorat, a comisiei de îndrumare şi integritate academică, cât şi a persoanei/ persoanelor desemnată/desemnate de şcoala doctorală;
- referatul de acceptare al conducătorului de doctorat şi acordul membrilor comisiei de îndrumare şi integritate academică încheiat în urma presusţinerii tezei de doctorat;
- raportul întocmit de şcoala doctorală în vederea validării iniţierii procedurii de susţinere publică a tezei de doctorat, după încheierea perioadei de 90 de zile de consultare publică a tezei de doctorat, însoţit de documente care atestă parcursul programului de studii;
- decizia CSUD prin care se validează iniţierea procedurii de susţinere publică a tezei de doctorat;
- cererea pentru fixarea datei de susţinere publică a tezei de doctorat, formulată de către studentul doctorand, avizată de conducătorul de doctorat şi de preşedintele comisiei de susţinere, înregistrată la secretariatul şcolii doctorale cu minimum 25 de zile calendaristice înainte de data propusă pentru susţinere. Data propusă pentru susţinere nu poate fi mai devreme de data estimată anterior pentru susţinerea publică;
- anunţul pentru susţinerea publică, întocmit cu cel puţin 20 de zile calendaristice înainte de data propusă pentru susţinere. Anunţul va include în mod obligatoriu informaţii despre locaţia, data şi ora de susţinere, studentul doctorand, conducătorul/conducătorii de doctorat, precum şi despre locul unde textul integral al tezei poate fi consultat în format tipărit;
- decizia de numire a comisiei de doctorat, constituită conform prevederilor art. 22 alin. (2) din Regulamentul-cadru privind studiile universitare de doctorat, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 3.020/2024, cu completările ulterioare;
- rapoartele referenţilor oficiali, membri ai comisiei de doctorat, semnate de aceştia, sub forma unor copii scanate sau documente semnate electronic, depuse cu cel puţin 15 zile înainte de susţinerea tezei;
- referatul conducătorului de doctorat, depus cu cel puţin 15 zile înainte de susţinerea tezei;
- procesul-verbal al susţinerii publice a tezei de doctorat şi anexa cu întrebări şi răspunsuri, care conţine propunerea de acordare a titlului de doctor, semnate de toţi membrii comisiei de doctorat, sub forma unei copii scanate sau a unui document semnat electronic;
- teza de doctorat şi anexele sale, în format electronic (format PDF, exclus scan);
- lista publicaţiilor rezultate în urma cercetării ştiinţifice din programul de studii doctorale, publicate sau acceptate spre publicare, dacă este cazul, şi copii scanate ale respectivelor publicaţii;
- declaraţia studentului doctorand privind opţiunile acestuia referitoare la publicarea tezei de doctorat pe platforma electronică naţională, în conformitate cu prevederile art. 71 alin. (13) şi (14) din Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
- adresa IOSUD prin care se transmit la CNATDCU dosarul şi teza de doctorat.
Textul integral al Metodologiei privind analizarea procedurii administrative desfăşurate la nivelul instituţiilor organizatoare de studii universitare de doctorat pentru acordarea diplomei de doctor, disponibil AICI