Organizarea şi funcţionarea Comitetului de organizare a funeraliilor de stat


View access
Public
Alias
organizarea-si-functionarea-comitetului-de-organizare-a-funeraliilor-de-stat
Captcha
captcha
Category (main)
Created by alias
Disable comments
disable_comments
Displaying parameters
display_params
ID
1060
Version information
item_screen
JImages
jimages
JUrls
jurls
Language
All
Language associations
lang_assocs
Layout parameters
layout_params
Layout selection
layout_selection
META data
{"robots":null,"xreference":"","author":"","rights":""}
Notify owner
notify_owner
Notify subscibers
notify_subscribers
Permissions
perms
Publish down (date)
0000-00-00 00:00:00
Publish up (date)
2024-02-19 14:30:31
SEO configuration
seoconf
Timezone info
timezone_info
Versions
versions
Publish changes
vstate

     Hotărârea nr. 112 din 8 februarie 2024 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comitetului de organizare a funeraliilor de stat şi a componenţei acestuia a fost emisă și publicată în Monitorul Oficial nr. 120 din 12 februarie 2024. Potrivit regulamentului, Comitetul de organizare a funeraliilor de stat, denumit în continuare Comitetul, se convoacă de către şeful Cancelariei Prim-Ministrului în cazul decesului Preşedintelui României şi al foştilor şefi de stat ai României. Comitetul mai poate fi convocat de şeful Cancelariei Prim-Ministrului pentru aprobarea sau modificarea Procedurii privind organizarea funeraliilor de stat.

     Conform art. 2 din regulament, Comitetul are în componenţă reprezentanţi la nivel de secretari de stat sau înalţi funcţionari publici ai:

  1. Administraţiei Prezidenţiale;
  2. Secretariatului General al Guvernului;
  3. Cancelariei Prim-Ministrului;
  4. Ministerului Afacerilor Interne;
  5. Ministerului Afacerilor Externe;
  6. Ministerului Apărării Naţionale;
  7. Secretariatului de Stat pentru Culte;
  8. Serviciului de Protecţie şi Pază.

     Comitetul îndeplineşte următoarele atribuţii:

  1. întocmeşte şi transmite spre aprobare Procedura privind organizarea funeraliilor de stat;
  2. modifică, dacă este cazul, la propunerea şefului Cancelariei Prim-Ministrului sau al unui membru al Comitetului, Procedura privind organizarea funeraliilor de stat;
  3. stabileşte măsurile care urmează a fi luate pentru organizarea activităţilor ceremoniei;
  4. estimează bugetul în vederea acoperirii cheltuielilor ocazionate de organizarea funeraliilor de stat;
  5. pregăteşte cartea de condoleanţe;
  6. invită la întrunirile Comitetului şi un membru al familiei defunctului;
  7. transmite Cancelariei Prim-Ministrului lista finală a participanţilor la ceremonie pentru a fi comunicată Administraţiei Prezidenţiale.

Detalii despre întrunirile Comitetului, precum și despre agenda fiecărei ședințe - AICI