Procedura de alocare a fondului pentru dezvoltare instituţională
- Detalii
- Andreea CTCE
- Economie
- Accesări: 1042

Ministerul Educației a emis Ordinul nr. 5.825 din 17 decembrie 2021 pentru aprobarea Metodologiei de alocare şi utilizare a fondului pentru dezvoltarea instituţională a instituţiilor de învăţământ superior de stat, pentru anul 2022, publicat în Monitorul Oficial nr. 29 din 10 ianuarie 2022.
În conformitate cu art. 197 lit. b) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, se formează un fond distinct pentru dezvoltarea instituţională (FDI) din bugetul alocat Ministerului Educaţiei (MEd). Fondurile alocate pentru dezvoltarea instituţională a instituţiilor de învăţământ superior de stat, finanţate din bugetul MEd, sunt considerate ca venituri proprii ale acestora şi sunt utilizate în condiţiile autonomiei universitare şi în conformitate cu prevederile contractelor de finanţare instituţională în vederea realizării obiectivelor ce le revin în cadrul politicii statului din domeniul învăţământului şi cercetării ştiinţifice universitare. Fondurile alocate de la bugetul de stat pentru dezvoltarea instituţională a instituţiilor de învăţământ superior sunt supuse controlului periodic efectuat de MEd şi Consiliul Naţional pentru Finanţarea Învăţământului Superior (CNFIS).
Conform art. 3 din metodologie, categoriile de cheltuieli eligibile privind sumele alocate pentru dezvoltarea instituţională a instituţiilor de învăţământ superior de stat, finanţate din bugetul MEd, sunt:
- cheltuieli de personal (CP): salarii pentru personalul didactic, auxiliar didactic, de cercetare implicat în desfăşurarea programelor de studii, sporuri, contribuţia de asigurări sociale, alte contribuţii legale, deplasări interne şi internaţionale;
- cheltuieli materiale (CM): cheltuieli de întreţinere şi gospodărie, cheltuieli pentru materiale şi prestări de servicii cu caracter funcţional, cheltuieli cu cercetarea aferente programelor de studii, obiecte de inventar, reparaţii, cărţi şi publicaţii, perfecţionarea personalului, protocol, protecţia muncii etc.;
- cheltuieli pentru susţinerea proiectelor educaţionale (inclusiv cele propuse de asociaţiile studenţeşti şi aprobate de universitate) şi de dezvoltare a resursei umane;
- cheltuieli cu regia instituţiilor de învăţământ superior./
Categoriile de cheltuieli eligibile privind sumele alocate pentru dezvoltarea instituţională a instituţiilor de învăţământ superior de stat, finanţate din bugetul MEd, sunt:
- cheltuieli de personal (CP): salarii pentru personalul didactic, auxiliar didactic, de cercetare implicat în desfăşurarea programelor de studii, sporuri, contribuţia de asigurări sociale, alte contribuţii legale, deplasări interne şi internaţionale;
- cheltuieli materiale (CM): cheltuieli de întreţinere şi gospodărie, cheltuieli pentru materiale şi prestări de servicii cu caracter funcţional, cheltuieli cu cercetarea aferente programelor de studii, obiecte de inventar, reparaţii, cărţi şi publicaţii, perfecţionarea personalului, protocol, protecţia muncii etc.;
- cheltuieli pentru susţinerea proiectelor educaţionale (inclusiv cele propuse de asociaţiile studenţeşti şi aprobate de universitate) şi de dezvoltare a resursei umane;
- cheltuieli cu regia instituţiilor de învăţământ superior.
Toate instituţiile de învăţământ superior de stat finanţate din bugetul MEd sunt eligibile pentru a depune proiecte specifice de dezvoltare instituţională, care pot viza unul sau mai multe dintre următoarele domenii:
- creşterea echităţii sociale, în vederea incluziunii sociale, şi sporirea accesului la învăţământul superior, corelarea ofertei educaţionale cu cererea pieţei muncii (inclusiv cele privitoare la consilierea şi orientarea în carieră);
- internaţionalizarea învăţământului superior din România;
- asigurarea transparenţei în gestiunea studenţilor;
- asigurarea funcţionării în bune condiţii a grădinilor botanice universitare, a staţiunilor didactice, a bazelor de practică şi a altor infrastructuri de susţinere a activităţilor didactice, similare bazelor de practică, din cadrul universităţilor, folosite pentru instruirea studenţilor;
- susţinerea activităţilor societăţilor antreprenoriale studenţeşti (SAS) din cadrul universităţilor;
- creşterea capacităţii instituţionale;
- îmbunătăţirea calităţii activităţii didactice, inclusiv a respectării deontologiei şi eticii academice;
- promovarea unor programe noi de studii;
- cultivarea legăturilor cu comunitatea locală şi/sau regională;
- dezvoltarea programelor de studii;
- dezvoltarea capacităţii instituţionale pentru cercetare din universităţi.
Pentru a consulta domeniile pentru care se pot depune proiecte de dezvoltare instituţională- CLICK AICI