Întocmirea, actualizarea şi administrarea Sistemului electronic naţional de evidenţă a ocupării în sectorul public
- Detalii
- Andreea CTCE
- Actualitate
- Accesări: 657

Hotărârea nr. 833 din 11 iulie 2024 privind normele referitoare la întocmirea, actualizarea şi administrarea Sistemului electronic naţional de evidenţă a ocupării în sectorul public, precum şi detalierea operaţiunilor necesare completării bazei de date a fost publicată în Monitorul Oficial al României nr. 716 din 23 iulie 2024. Ea reglementează normele privind întocmirea, actualizarea şi administrarea Sistemului electronic naţional de evidenţă a ocupării în sectorul public, precum şi detalierea operaţiunilor necesare completării bazei de date.
Scopul hotărârii este de a reglementa cadrul legal şi instituţional pentru întocmirea, actualizarea şi administrarea Sistemului electronic naţional de evidenţă a ocupării în sectorul public, denumit în continuare SENEOSP, în vederea colectării datelor şi informaţiilor necesare pentru realizarea evidenţei personalului plătit din fonduri publice, precum şi pentru fundamentarea politicilor de resurse umane cu privire la personalul plătit din fonduri publice. Ea se aplică autorităţilor şi instituţiilor publice, precum şi altor persoane juridice în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea personalul plătit din fonduri publice prevăzut la art. 411 alin. (1^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
SENEOSP cuprinde datele şi informaţiile prevăzute la art. 411^1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare. Datele de identificare ale fiecărei autorităţi şi instituţii publice, precum şi ale persoanelor juridice în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea categoriile de personal prevăzute în legislaţia-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, prevăzute la art. 411^1 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, sunt următoarele: denumire instituţie, acronim, cod unic de identificare - CUI/cod de identificare fiscală - CIF, adresa, tip instituţie: central/teritorial/local, cod CAEN - domeniu de activitate, denumire instituţie publică ierarhic superioară, date privind conducătorul instituţiei, date privind responsabilul de raportare, precum: nume, prenume, funcţie, număr de telefon şi adresă de e-mail.
Datele şi informaţiile cu privire la fiecare post din sistemul bugetar, prevăzute la art. 411^1 alin. (2) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, sunt următoarele: elementele de identificare prevăzute de actul normativ care reglementează posturile în cadrul autorităţii/instituţiei publice/persoanei juridice în cadrul căreia îşi desfăşoară activitatea personal plătit din fonduri publice, situaţia ocupării posturilor din sistemul bugetar, respectiv situaţia fiecărui post: ocupat, vacant, ocupat - temporar vacant/temporar ocupat, vacant - temporar ocupat, inclusiv durata timpului de muncă.
Datele şi informaţiile cu privire la responsabilul de raportare pentru fiecare autoritate sau instituţie publică, precum şi pentru fiecare persoană juridică în cadrul căreia îşi desfăşoară activitatea categoriile de personal prevăzute în legislaţia-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, prevăzute la art. 411^1 alin. (2) lit. l) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, sunt următoarele: nume, prenume, funcţie, număr de telefon şi adresă de e-mail.
Datele statistice prevăzute la art. 411^1 alin. (3) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, sunt următoarele: denumire instituţie, acronim, cod unic de identificare - CUI/cod de identificare fiscală - CIF, adresa, tip instituţie, cod CAEN - domeniu de activitate, denumire instituţie publică ierarhic superioară, date privind conducătorul instituţiei, date privind responsabilul de raportare.
Datele statistice prevăzute la art. 411^1 alin. (3) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, sunt următoarele: categoria de funcţii, situaţia ocupării posturilor, respectiv: ocupat şi vacant, categoriile de posturi, respectiv: conducere şi execuţie, nivelul de studii, respectiv suma anuală alocată cheltuielilor cu funcţionarii publici cu statut special din bugetul anual alocat instituţiei publice.
Datele şi informaţiile prevăzute la art. 411^1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, care se comunică în SENEOSP trebuie să fie exacte şi conforme cu:
- statele de funcţii aprobate, în condiţiile legii;
- datele cu caracter personal cuprinse în dosarele profesionale/ personale ale personalului bugetar plătit din fonduri publice;
- actele administrative individuale, în cazul funcţionarilor publici şi al altor categorii de personal stabilite în condiţiile legii, precum şi al personalului care exercită un mandat corespunzător unei funcţii de demnitate publică;
- contractele individuale de muncă şi, după caz, contractele de management, în cazul personalului bugetar plătit din fonduri publice care îşi desfăşoară activitatea în temeiul acestor tipuri de contracte.
Rectificarea datelor cuprinse în SENEOSP se face în următoarele situaţii:
- atunci când se constată că nu s-au completat pe baza unor documente justificative cu respectarea prevederilor art. 6 alin. (7) din hotărâre;
- atunci când se constată erori materiale în completarea acestora.
Orice rectificare se face de către persoanele care au atribuţii stabilite în acest sens, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data la care autorităţile şi instituţiile publice, precum şi persoanele juridice în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea categoriile de personal prevăzute în legislaţia-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice au luat cunoştinţă despre necesitatea efectuării acesteia. Rectificarea datelor în SENEOSP, se face pe baza aprobării prealabile de către reprezentanţii legali ai autorităţilor sau instituţiilor publice, precum şi ai altor persoane juridice în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea categoriile de personal prevăzute în legislaţia-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice sau de către persoanele desemnate de aceştia, în condiţiile legii.
Reglementări din sfera conţinutului şi formatului bazei de date privind evidenţa naţională a funcţiilor publice şi a funcţionarilor publici - AICI