Modificări cu privire la definitivarea în funcție, respectiv promovarea grefierilor
- Detalii
- Ana-Maria CTCE
- Justiţie
- Accesări: 2671
Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului ori examenului pentru definitivare în funcție, promovare în grade sau trepte profesionale superioare ori din funcția de grefier cu studii medii în cea de grefier cu studii superioare, în cadrul aceleiași instanțe sau aceluiași parchet, precum și în funcții de execuție a personalului auxiliar de specialitate la instanțe și parchete superioare, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 181/2007 a fost recent modificat prin Hotărârea nr. 85 din 2 iunie 2022, publicată în Monitorul Oficial nr. 570 din 10 iunie 2022.
Potrivit noilor modificări, promovarea în funcții de execuție a personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor în grade sau trepte profesionale superioare ori din funcția de grefier cu studii medii în cea de grefier cu studii superioare, în cadrul aceleiași instanțe sau aceluiași parchet, se face prin examen, organizat la nivelul Înaltei Curți de Casație și Justiție, Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, Direcției Naționale Anticorupție, Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism, curților de apel și parchetelor de pe lângă curțile de apel.
Curțile de apel și parchetele de pe lângă acestea organizează inclusiv examenul pentru promovarea în funcții de execuție a personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor din circumscripția acestora.
Cele mai multe modificări se referă la specialiștii IT. Astfel, se precizează că în cazul examenului pentru definitivare în funcție a specialiștilor IT, tematica pentru examen cuprinde subiecte prin care să se asigure verificarea cunoștințelor în domeniul informatic.
Mai mult, în cazul examenului pentru definitivare în funcție a specialiștilor IT, reprezentantul personalului auxiliar de specialitate este conducătorul compartimentului informatic al instanței sau parchetului care organizează examenul, iar în cazul inexistenței ori vacanței acestui post, un specialist IT cu experiență desemnat de colegiul de conducere al instanței sau parchetului care organizează examenul.
O altă modificare deosebit de importantă se referă la organizarea și desfășurarea examenului pentru promovarea în grade sau trepte profesionale superioare ori din funcția de grefier cu studii medii în cea de grefier cu studii superioare, în cadrul aceleiași instanțe sau aceluiași parchet.
Astfel, data și tematica examenului de promovare în grade sau trepte profesionale superioare ori ale examenului pentru promovarea din funcția de grefier cu studii medii în cea de grefier cu studii superioare se stabilesc de colegiul de conducere al instanței sau parchetului care organizează examenul.
Informațiile prevăzute anterior se aduc la cunoștință prin afișare și, atunci când este cazul, se comunică instanțelor sau parchetelor din circumscripția curții de apel sau parchetului de pe lângă curtea de apel care organizează examenul, cu cel puțin 30 de zile înainte de data de examen.
Dacă anterior modificării, examenul constă în susținerea unei lucrări scrise și a unei probe practice, în conformitate cu noua reglementare, examenul constă în susținerea unui interviu.
Tematica stabilită de colegiul de conducere al instanței sau parchetului care organizează examenul va cuprinde legislația care reglementează statutul personalului auxiliar de specialitate, regulamentele de ordine interioară ale instanțelor sau parchetelor, precum și noțiuni din procedura penală și/sau procedura civilă.
În cazul examenului de promovare a specialiștilor IT, tematica este propusă de conducătorul compartimentului informatic al instanței sau parchetului care organizează examenul, cu avizul Direcției de exploatare a tehnologiei informației din cadrul Ministerului Justiției, respectiv al compartimentului informatic din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție.
În cazul inexistenței sau vacanței postului de specialist IT, precum și în cazul în care conducătorul compartimentului informatic susține examenul de promovare, tematica este propusă de un specialist IT desemnat de colegiul de conducere al instanței sau parchetului și va fi avizată de Direcția de exploatare a tehnologiei informației din cadrul Ministerului Justiției, respectiv de compartimentul informatic din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție.
Pentru promovarea în funcție a specialiștilor IT din cadrul Înaltei Curți de Casație și Justiție, Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, Direcției Naționale Anticorupție și Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism, tematica se stabilește de colegiul de conducere al instanței sau parchetului care organizează examenul, la propunerea reprezentanților compartimentului informatic din cadrul acestora.
Forma la zi a Regulamentului se poate accesa AICI.