Un nou Regulament de organizare și funcționare a Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor
- Detalii
- Ana-Maria CTCE
- Noutăţi legislative
- Accesări: 1511
În Monitorul Oficial nr. 451 din 27 aprilie 2021 a fost publicată Hotărârea nr. 491 din 21 aprilie 2021 pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor.
Odată cu data intrării în vigoare a acestei hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 1.599/2008 pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 841 din 15 decembrie 2008, cu modificările ulterioare, se abrogă.
Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor asigură îndeplinirea obligațiilor decurgând din calitatea României de stat membru al Uniunii Europene, inclusiv în ceea ce privește transpunerea și/sau cadrul juridic de aplicare directă a actelor juridice obligatorii ale Uniunii Europene, implementarea și monitorizarea aplicării acestora.
De asemenea, Oficiul încheie tratate internaționale la nivel departamental sau inițiază demersurile necesare încheierii tratatelor la nivel de stat sau de guvern în domeniile de responsabilitate.
Numărul maxim de posturi este de 130, inclusiv demnitarii și cabinetele acestora.
În cadrul Oficiului sunt organizate și funcționează următoarele structuri:
- Compartimentul Corpul de control;
- Cabinetul președintelui;
- Cabinetul vicepreședintelui;
- Direcția generală operativă;
- Direcția prevenire, supraveghere și control;
- Direcția cooperare, sancțiuni internaționale și finanțarea terorismului;
- Direcția juridică, metodologie și relația cu Parlamentul;
- Direcția economico-financiară și administrativă;
- Compartimentul management resurse umane;
- Compartimentul audit public intern.
În cadrul Direcției generale operative sunt organizate și funcționează următoarele structuri:
- Direcția tehnologia informației, baze de date și statistică;
- Direcția secretariat, registratură, arhivă;
- Direcția analiză și prelucrare a informațiilor.
Condițiile specifice necesare pentru ocuparea funcțiilor în cadrul Oficiului sunt următoarele:
- vechimea în specialitate conform prevederilor legale;
- vechime în muncă și în specialitatea studiilor absolvite;
- cunoașterea de limbi străine în funcție de necesități;
- cunoștințe de operare pe calculator;
- abilități și aptitudini corespunzătoare posturilor.
Noua reglementare se aplică de la data de 27 mai 2021. Regulamentul se poate accesa AICI.