Registrul naţional al finanţărilor nerambursabile din domeniul culturii


View access
Public
Alias
registrul-national-al-finantarilor-nerambursabile-din-domeniul-culturii
Captcha
captcha
Category (main)
Created by alias
Disable comments
disable_comments
Displaying parameters
display_params
ID
1239
Version information
item_screen
JImages
jimages
JUrls
jurls
Language
All
Language associations
lang_assocs
Layout parameters
layout_params
Layout selection
layout_selection
META data
{"robots":null,"xreference":"","author":"","rights":""}
Notify owner
notify_owner
Notify subscibers
notify_subscribers
Permissions
perms
Publish down (date)
0000-00-00 00:00:00
Publish up (date)
2024-11-25 11:38:11
SEO configuration
seoconf
Timezone info
timezone_info
Versions
versions
Publish changes
vstate

     Ordinul Ministerului Culturii nr. 3.413 din 8 noiembrie 2024 pentru aprobarea Normelor metodologice privind Registrul naţional al finanţărilor nerambursabile din domeniul culturii se regăsește în Monitorul Oficial al României nr. 1154 din 19 noiembrie 2024. Normele metodologice stabilesc cadrul de utilizare, funcţionare şi înregistrare în Registrul naţional al finanţărilor nerambursabile din domeniul culturii, denumit în continuare Registrul, aşa cum apare definit în Ordonanţa Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunătăţirea sistemului de finanţare nerambursabilă a proiectelor culturale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 245/2001, cu modificările şi completările ulterioare.

     Registrul naţional al finanţărilor nerambursabile din domeniul culturii (RegFinCult) reprezintă baza naţională de date centralizate în scopul identificării şi furnizării de informaţii privind sursele previzibile şi transparente de finanţare, precum şi mecanismele de acordare a finanţărilor nerambursabile în domeniul culturii. Registrul este înfiinţat şi administrat în format electronic de Ministerul Culturii. Cheltuielile legate de administrarea Registrului sunt suportate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii.

    Registrul este integrat în SDFC şi funcţionează ca o bază de date deschisă, destinată atât autorităţilor finanţatoare, cât şi publicului. El este structurat în patru secţiuni: Secţiunea A - apeluri de proiecte, Secţiunea B - proiecte culturale, Secţiunea C - entităţi şi Secţiunea D - experţi evaluatori. Platforma conţine şi o secţiune dedicată reprezentării grafice şi statistice a diferitelor informaţii disponibile în Registru. Secţiunile se structurează astfel încât să cuprindă datele şi informaţiile cu privire la care Ordonanţa prevede obligativitatea menţionării în Registru.

     Autorităţile finanţatoare au acces în Registru pentru înscrierea, modificarea, ştergerea sau actualizarea informaţiilor legate de programele de finanţare gestionate, respectiv apelurile de proiecte organizate.

     Publicul are acces gratuit şi nerestricţionat la informaţiile publice existente în Registru, respectiv programul de finanţare, valoarea totală a fondurilor alocate sesiunii de selecţie şi/sau programului sau, după caz, programelor de finanţare din cadrul acesteia, cu precizarea limitei superioare a finanţării nerambursabile care poate fi acordată unui proiect, lista beneficiarilor, cu precizarea rezumatului proiectelor culturale şi a valorii finanţării nerambursabile acordate, şi valoarea finanţării nerambursabile decontate.

     Autorităţile finanţatoare au obligaţia introducerii în Registru a tuturor informaţiilor prevăzute de art. 10 din Ordonanţă.

     Conform art. 2 alin. (11) din Ordonanţă, autorităţile au obligaţia înscrierii în Registru a fiecărui solicitant sau, după caz, beneficiar sancţionat pentru nerespectarea obligaţiilor prevăzute la art. 2 alin. (4), (5) şi (8) din Ordonanţă, cu recuperarea parţială sau totală a sumelor acordate sau, după caz, cu rezilierea contractului de finanţare, cu menţionarea normelor legale/regulamentare şi, după caz, a clauzelor contractuale încălcate.

     În vederea introducerii de informaţii în Registru, autoritatea finanţatoare trebuie să fie înrolată în SDFC. Autoritatea finanţatoare poate opta pentru una dintre următoarele variante:

  1. utilizarea SDFC în vederea derulării apelurilor de proiecte prin intermediul platformei, situaţie în care informaţiile despre apeluri, cereri de finanţare, solicitanţi şi evaluatori sunt preluate automat în Registru. Această opţiune include şi posibilitatea gestionării, prin intermediul platformei, a finanţărilor nerambursabile acordate, constând în derularea activităţilor specifice de monitorizare, verificare, control şi aprobare a plăţilor;
  2. utilizarea SDFC exclusiv pentru introducerea de informaţii în Registru.

     Înrolarea în SDFC pentru derularea de apeluri prin intermediul sistemului digital se realizează în baza unui protocol de aderare încheiat între autoritatea finanţatoare şi Ministerul Culturii, care conţine drepturile şi obligaţiile fiecărei părţi. Formularul protocolului de aderare se publică pe paginile de internet www.fonduri-cultura.ro şi www.cultura.ro. Totodată, în vederea încheierii protocolului de aderare, autoritatea finanţatoare trebuie să transmită o solicitare scrisă Ministerului Culturii. Solicitarea poate fi transmisă pe e-mail, la adresa de e-mail publicată pe paginile de internet www.fonduri-cultura.ro şi www.cultura.ro.

     După semnarea protocolului de aderare de către ambele părţi, autoritatea finanţatoare are obligaţia de a desemna persoana responsabilă de administrarea accesului autorităţii finanţatoare în SDFC, căreia Ministerul Culturii îi va crea un cont de utilizator de tip finanţator cu rol de administrator de program de finanţare.

     În varianta prevăzută la art. 10 alin. (1) lit. a), administratorul de program de finanţare poate crea conturi de utilizatori de tip finanţator cu diferite roluri persoanelor responsabile de gestionarea programelor de finanţare, respectiv a apelurilor de proiecte. De asemenea, în varianta prevăzută la art. 10 alin. (1) lit. b) din normele metodologice, administratorul de program de finanţare poate crea conturi de utilizatori de tip finanţator cu rol de raportor de date persoanelor responsabile din cadrul autorităţii finanţatoare. Paşii necesari pentru accesarea SDFC, respectiv a Registrului sunt descrişi în manualele de utilizare puse la dispoziţia autorităţilor finanţatoare de către Ministerul Culturii în urma încheierii protocolului de aderare.

Detalii suplimentare privind modificarea, completarea sau ştergerea informaţiilor din Registru, disponibile AICI