Parchetul general  - Un nou portal web cu date despre criminalitatea organizată


         

Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție a dat publicității un comunicat prin care informează că a demarat un proiect menit să dezvolte un sistem informatic de colectare integrată şi transfer în cazul datelor referitoare la criminalitatea organizată, care să asigure interconectarea instituţiilor cu atribuţii în domeniu.

Contractul de finanţare semnat are ca obiect acordarea unei finanţări nerambursabile de către Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Capacitate Administrativă pentru implementarea proiectului „Întărirea capacităţii de procesare şi analiză a datelor referitoare la criminalitatea organizată şi creşterea capacităţii administrative a Ministerului Public”.

       În ceea ce privește durata de implementare a acestui proiect, ea este de 36 de luni.

       De asemenea, se menționează că, în vederea implementării acestui proiect, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție (PÎCCJ) a semnat un acord de parteneriat cu Ministerul Justiției, Inspectoratul General al Poliție Române, Inspectoratul General al Poliției de Frontieră și Institutul Național de Statistică.

       Cu privire la obiectivele specifice, acestea vizează, în principal, realizarea și implementarea, alături de partenerii instituționali, a unui sistem informatic de colectare integrată și transfer eficient al datelor referitoare la criminalitatea organizată care să asigure interconectarea instituțiilor cu atribuții în prevenirea și combaterea fenomenului criminalității organizate.

       Se menționează că ulterior, în cadrul proiectului va fi întocmită Analiza Națională de Riscuri și Amenințări privind criminalitatea organizată (ANRA) și va fi elaborat un proiect de strategie națională pentru combaterea criminalității organizate.

       Unul dintre cele mai importante obiective specifice, în opinia noastră,  realizarea și implementarea de către Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție a unui portal web securizat accesibil angajaților Ministerului Public, care să întărească capacitatea administrativă a instituției.

       Pentru prima componentă a proiectului, grupul țintă îl reprezintă 50 de angajați cu atribuții/implicați în analiza datelor/informațiilor din Ministerul Public (PÎCCJ - Direcția de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism), dar și din cadrul instituțiilor partenere, care vor participa la cursuri de specializare pentru a-și îmbunătăți aptitudinile și abilitățile legate de prelucrarea și analizarea datelor.

       Pentru cea de-a doua componentă a proiectului, care vizează crearea unui portal web securizat, grupul țintă este constituit din 260 de persoane din cadrul Ministerului Public (procurori, grefieri, specialiști, funcționari publici), care vor urma sesiuni de instruire fie pentru folosirea portalului/sistemului informatic (240 de persoane), fie pentru administrarea sa (20 de persoane).  

       Pentru informații legate de valoarea proiectului, accesați comunicatul.