Condiții de aplicare a majorării de care beneficiază personalul îndreptățit din cadrul M.A.I.


View access
Public
Alias
conditii-de-aplicare-a-majorarii-de-care-beneficiaza-personalul-indreptatit-din-cadrul-m-a-i
Captcha
captcha
Category (main)
Created by alias
Disable comments
disable_comments
Displaying parameters
display_params
ID
500
Version information
item_screen
JImages
jimages
JUrls
jurls
Language
All
Language associations
lang_assocs
Layout parameters
layout_params
Layout selection
layout_selection
META data
{"robots":null,"xreference":"","author":"","rights":""}
Notify owner
notify_owner
Notify subscibers
notify_subscribers
Permissions
perms
Publish down (date)
0000-00-00 00:00:00
Publish up (date)
2021-11-08 08:39:29
SEO configuration
seoconf
Timezone info
timezone_info
Versions
versions
Publish changes
vstate

     Ministerul Afacerilor Interne a emis Ordinul nr. 166 din 2 noiembrie 2021 pentru aprobarea Normelor metodologice privind condiţiile de acordare a majorării prevăzute la art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2021 privind acordarea unor zile libere plătite părinţilor şi altor categorii de persoane în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2. Actul normativ a fost publicat în Monitorul Oficial nr. 1049 din 2 noiembrie 2021, producând efecte din aceeași zi.

     Ordonanța de urgență nr. 110/2021 privind acordarea unor zile libere plătite părinţilor şi altor categorii de persoane în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2 a apărut în Monitorul Oficial nr. 945 din 4 octombrie 2021. Ea prevede acordarea de zile libere unuia dintre părinţi pentru supravegherea copiilor cu vârsta de până la 12 ani inclusiv, precum şi pentru părinţii care au în întreţinere copii sau adulţi cu handicap cuprinşi într-o formă de învăţământ, respectiv înscrişi în cadrul unei unităţi de învăţământ preuniversitar, inclusiv de educaţie timpurie antepreşcolară, denumite în continuare unităţi de învăţământ. Prevederile se aplică pe perioada stării de alertă şi după încetarea acesteia, dar nu mai târziu de finalizarea cursurilor anului şcolar 2021-2022, fără a se include vacanţele, în situaţia limitării sau suspendării activităţilor didactice care presupun prezenţa fizică a copiilor în unităţile de învăţământ şi în unităţile de educaţie timpurie antepreşcolară, unde aceştia sunt înscrişi, în condiţiile prevăzute în Ordinul ministrului educaţiei şi al ministrului sănătăţii nr. 5.338/2.015/2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, emis în temeiul art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 141/2020 privind instituirea unor măsuri pentru buna funcţionare a sistemului de învăţământ şi pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2021, cu modificările ulterioare, pentru stabilirea unor măsuri de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ, în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2. 

     În situaţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2021 privind acordarea unor zile libere plătite părinţilor şi altor categorii de persoane în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, personalul îndreptăţit din cadrul Ministerului Afacerilor Interne beneficiază de majorarea acordată suplimentar drepturilor salariale cuvenite, atunci când angajatorul nu a aprobat cererea prealabilă de acordare a zilelor libere sau, după caz, atunci când se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 3 din Legea nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi optează pentru acordarea majorării.

     Art. 3 din Legea nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei dispune că, prin persoană singură, în sensul art. 2 alin. (2) din același act normativ, se înţelege persoana care se află în una dintre următoarele situaţii:

  1. este necăsătorită;
  2. este văduvă;
  3. este divorţată;
  4. are soţul/soţia declarat/declarată dispărut/dispărută prin hotărâre judecătorească;
  5. are soţul/soţia arestat/arestată preventiv pe o perioadă mai mare de 30 de zile sau execută o pedeapsă privativă de libertate şi nu participă la întreţinerea copiilor;
  6. nu a împlinit vârsta de 18 ani şi se află în una dintre situaţiile prevăzute la lit. a)-e);
  7. a fost numită tutore sau i s-au încredinţat ori i s-au dat în plasament unul sau mai mulţi copii şi se află în una dintre situaţiile prevăzute la lit. a)-c).

     Conform alin. (2) al art. 1 din Ordinul nr. 166/2021, personalul îndreptăţit din cadrul Ministerului Afacerilor Interne beneficiază de o singură majorare, indiferent de numărul copiilor înscrişi în cadrul unei unităţi de învăţământ sau de educaţie timpurie antepreşcolară. Majorarea nu se acordă:

  1. în cazul în care celălalt părinte beneficiază de zile libere în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2021 şi/sau desfăşoară activităţi prin telemuncă sau muncă la domiciliu;
  2. în cazul în care unul dintre părinţi se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2021;
  3. în cazul vacanţelor acordate pe timpul anului şcolar, potrivit legii;
  4. în perioada în care persoana îndreptăţită a desfăşurat activităţi prin telemuncă sau muncă la domiciliu.

     În vederea acordării majorării salariale, personalul îndreptăţit se nominalizează prin ordin/dispoziţie de personal întocmit(ă) potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane. Actul administrativ cuprinde, pe lângă nominalizarea personalului îndreptăţit, numele şi prenumele copiilor acestuia, precum şi data la care copiii împlinesc/au împlinit vârsta de 12 ani sau, după caz, împlinesc vârsta de 18 ani pentru cei aflaţi în situaţia prevăzută la art. 1 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2021, respectiv 26 de ani pentru cei cu dizabilităţi. El se completează, ori de câte ori este necesar, cu personalul care devine ulterior îndreptăţit la acordarea majorării salariale.

     Personalul nominalizat în actul administrativ prevăzut la art. 2 din ordin înaintează până cel târziu la data de 3 a lunii curente pentru luna anterioară, spre aprobare, şefului (comandantului) unităţii în care este încadrat cererea de acordare a majorării salariale prevăzută în anexa nr. 1 la ordin, însoţită de următoarele documente:

  1. actul de identitate al solicitantului, în copie;
  2. certificatul/certificatele de naştere al/ale copilului/copiilor, în copie;
  3. după caz, certificatul de încadrare în grad de handicap a copilului ori adultului în vârstă de până la 26 de ani, în copie;
  4. după caz, adeverinţa eliberată de medicul de familie/ medicul specialist, pentru situaţiile prevăzute la art. 1 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2021, în copie;
  5. declaraţie pe propria răspundere a solicitantului, care cuprinde şi angajamentul de a restitui sumele încasate cu titlu necuvenit, întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2 la ordin;
  6. după caz, declaraţie pe propria răspundere a celuilalt părinte, întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin;
  7. după caz, cererea de acordare de zile libere în baza art. 7 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2021, care nu a fost aprobată de conducerea unităţii;
  8. după caz, decizia conducerii unităţii/instituţiei de învăţământ prin care a fost stabilită limitarea sau suspendarea activităţilor didactice care presupun prezenţa fizică a copiilor în unitatea de învăţământ ca urmare a apariţiei cazurilor de îmbolnăvire în unitatea de învăţământ, în copie.

     Pentru efectuarea plăţii majorării salariale, cererea aprobată, împreună cu toate documentele prevăzute anterior, se transmite de către secretariatul unităţii către structura financiară care asigură plata, până la data de 7 a lunii curente. În cazul personalului împuternicit/detaşat în alte unităţi/structuri ale ministerului, aprobarea acordării majorării se realizează la nivelul unităţii/structurii la care personalul este împuternicit/detaşat, iar plata acesteia se efectuează de către structura financiară care îi asigură plata drepturilor salariale pe perioada de împuternicire/detaşare.

Dispozițiile integrale, cuprinse în textul Ordinului nr. 166/2021 - AICI